يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

« حمید سپیدنام » معروف به "مسترتیستر" یکی از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام با انتشار یک ویدئو دچار حواشی زیادی شد؛ ماجرا از این قرار است که مستر تیستر برای معرفی غذای بومی محلی شهرستان دامغان سری به مزرعه نگهداری شتر زده بود؛ در این ویدئو از مزایای مصرف گوشت شتر صحبت شد و بعد از این پست مستر ویدئوهایی از نحوه پخت و تست کباب شتر برای مخاطبان خود به اشتراک گذاشت،پستی که دردسرهای زیادی برای او به همراه داشت؛  با او در رابطه با این حواشی گفت و گو کردیم.

حمله به من ناشی از یک جریان هدایت شده فمنیستی است | در کله پزی‌ها مشغول صرف کله پاچه هستند اماالان همگی مدعی حمایت از حیوانات شده‌اند!

شما حضور پررنگی در فضای مجازی بویژه اینستاگرام دارید؛شاید خیلی‌ها با نحوه فعالیت شما آشنا نباشند کمی راجع به کارتان توضیح می‌دهید

حدود 12 سالی می‌شود که بعنوان مستر تیستر در فضای مجازی فعالیت دارم و این موضوع کاملا اتفاقی و ایده‌ای بود که یکباره به ذهنم رسید اما نسبت به عاقبت آن بی اطلاع بودم؛ این کار با معرفی رستوران‌ها شروع شد و رفته به رفته به جایی رسید که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی توانست کمک‌های زیادی به معرفی غذاهای بومی ومحلی اقصی نقاط کشور کند به طور مثال من درسفری که به شهرستان دامغان داشتم با غذایی به نام"مانی پلو" آشنا شدم که قبلا اسمش را هم نشنیده بودم و یا در سفرم به چابهار با غذایی به نام"شکارپج" آشناشدم که حتی خیلی از افراد بلوچ و چابهار هم این غذا را فراموش کرده بودند به این دلیل که طرز تهیه آسانی ندارد و معمولا در مراسم عروسی طبخ می‌شود.

در کنار فعالیت‌های این چنینی سعی کردیم از پتانسیل این صفحه در فضای مجازی به نفع افراد نیازمند و محتاج حمایت‌های مادی استفاده کنیم؛ بخشی  از فعالیتهای من در فضای مجازی در جهت گردشگری غذا و  بخشی دیگر برای کسب درآمد بوده است و اینکه برخی انتقاد می‌کنند که  چرا مستر تیستر از این راه پول به دست می‌آورد باید بگویم بحث بلاگری بحثی جاافتاده در تمام دنیاست اما خیلی‌ها نمی‌توانند این موضوع راببینند که من از این راه درآمد دارم! به نظرم بیشترین دلیل این موضوع حسادت و تنگ نظری است.

یعنی به اینکه از راه تست و معرفی غذاها کسب درآمد می‌کنید؛انتقاد دارند؟

بله اما شاید باور نکنید که من کمترین لذت را از غذا خوردن می‌برم به این دلیل که وقتی شما درگیر ایجاد محتوی هستید نمی‌توانید از ان لذت ببرید معمولا عکس برداری و تهیه فیلم از نحوه پخت غذا و غیره زمانی طولانی می‌برد و من معمولا تمامی مشکلات را تحمل می‌کنم تا تنها به کارم فکر کنم.

شما با نیت خوبی کارتان را شروع کردید چه چیزی باعث شد که درگیر این حواشی بشوید؟

بعد از این حواشی خیلی‌ها گفتند که به مسترتیستر ضربه وارد شد و بدنام شده، اما به این صحبت‌ها اعتقادی ندارم و می‌گویم کسی که ریشه دار است با این موضوعات بدنام نمی‌شود؛ به طور مثال در مورد علی دایی هم حرف و حدیث زیادی زدند البته قصد ندارم خودم را با او مقایسه کنم اما علی دایی نه تنها ضربه نخورد بلکه بزرگ و بزرگتر شد؛ یا در رابطه با رضا گلزار که آدم بزرگی است خیلی‌ها دوست داشتند زمین بخورد اما این چنین نشد؛ به هرحال اینها موضوعاتی است که همیشه بوده و هست وبخشی از کار ماست و این دفعه اولی نبود که به من حمله شد ولی سنگین ترین حمله‌ای بود که در این چند وقته برای من پیش آمد.

بله اتفاقا برخی از شبکه‌های غیرداخلی هم در این باره پوشش خبری داشتند

جالب بود که شبکه "من وتو" خبری راجع به این موضوع اعلام می‌کند و برخی رسانه‌های داخلی  بدون تحقیق با این شبکه همراهی می‌کنند تا شخصی را زمین بزنند؛ اینکه به چه راحتی خبرگزاری‌های داخلی میتوانند پشت شبکه‌ای بروند که معلوم نیست چه ماهیتی دارد برای من جای تعجب دارد!

این اتفاق از کجا شروع و چطور این جنجال‌ها به راه افتاد؟

من سفری به دامغان داشتم و پیامکی دریافت کردم که شما کباب حاشی شترخوردی ! و من گفتم نه تا به حال؛ به این دلیل که غذای جالب و جدیدی بود تصمیم گرفتم به روستای حسن آباد بروم که 30 کیلومتر از دامغان فاصله داشت  و به مزرعه شتر رفتیم و از شترها ویدئو گرفتیم به هرحال برای من جذاب بود؛ اما اتفاقی که باعث این ماجراها شد این بود که بعد از دیدن شترها به قصابی رفتم تا خرید کنم متأسفانه آنجا کله شتر بود و فیلمی با این کله گرفتم و فکر نمی‌کنم با کله گوسفند تفاوتی داشته باشد و 90 درصد از افرادی که به من فحاشی می‌کنند برخی مواقع خودشان در کله پزی‌ها مشغول صرف کله پاچه هستند اماالان همگی مدعی حمایت از حیوانات شده‌اند و به من اعتراض کرده‌اند که  مستر گفته‌ دلش نمی‌آید شتر بخورد اما کله شتر را در دستش گرفته! این حواشی‌ای بود که ایجاد شد و بعد از آن  وگان‌ها به پیج حمله کردند و  به دنبال آن فحاشی‌هایی به من و خانواده‌ام کردند.

موضوع کاریکاتوریستی که مدعی شده شما به او فحاشی کرده‌اید چه بود؟

بعد از این موضوع خانمی که اسمش را به خاطر ندارم کاریکاتور توهین آمیزی از من کشید و هجمه زیادی در صفحه من به راه افتاد که واقعا به دور از منطق و بی انصافی بود چرا که بعد از این موضوع  فحش‌های زیادی به من و خانواده‌ام داده شد؛ من به این خانم پیام دادم و در این پیامها هیچ گونه توهینی نکردم و تنها به او گفتم که از شما شکایت می‌کتم و حکم این شکایت حداقل سه ماه زندان است ممنون میشوم  این کاریکاتور را پاک کنید چون به من و خانواده من آسیب رسانده است. اما عده‌ای که اغلب هم در خارج از ایران هستند به دلایل فمنیستی و سوء استفاده از بحث مردستیزی و زن ستیزی حمله شدیدی به پیج من کردند  والان 5 روز است که  من و همسرم حتی نخوابیده‌ایم و حاشیه‌ای وارد زندگی ما شده که اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم.

حمله به من ناشی از یک جریان هدایت شده فمنیستی است | در کله پزی‌ها مشغول صرف کله پاچه هستند اماالان همگی مدعی حمایت از حیوانات شده‌اند!

چندی پیش در مراسمی در اتاق بازرگانی حضور داشتید و در بحث کارآفرینی از شما تقدیر شد، در این باره توضیح می‌دهید؟

در شرکتی که راه اندازی کرده‌ام حدود 50 نفر شاغل هستند که در زمینه وب و فعالیت‌های مستر تیستر فعالیت دارند به هرحال در بحث کارآفرینی موثر بوده البته دوستان در اتاق بازرگانی به من لطف داشتند و از من برای سخنرانی دعوت کردند  که جلسه مفیدی بود.

با بازی در فیلم پاستاریونی به عرصه بازیگری ورود پیدا کردید خیلی‌ها می‌گویند امروز بازیگران ما بیکار هستند اما عده‌ای که در فضای مجازی فعال هستند در فیلم‌ها بازی می‌کنند که هیچ تجربه و علمی از این کار ندارند پاسخ شما به این افراد چیست؟

فکر نمی‌کنم جای کسی را اشغال کرده باشم؛ وقتی در فیلم پاستاریونی بازی کردم، تهیه کننده از من بیلبورد تبلیعاتی گرفت اما بعد از آن به کل فراموش کرد که چنین بازیگری داشته و در آنجا هم هجمه‌های شدیدی علیه من صورت گرفت و خیلی‌ها گفتند"خیلی از بازیگرانی که درس این کار را خواندند بیکار مانده‌اند اما شما به راحتی داخل رفته‌ای! من فکر نمی‌کنم بازیگری تنها تجربه و خواندن درس این حرفه باشد بخشی از فیلم جنبه اقتصادی آن است و زمانیکه اقتصاد فیلم موفق نباشد شما نمی‌توانی بگویی فیلم موفقی بوده است خیلی‌ها گفتند مستر تیستر فالوور زیادی داشته و این موضوع به فروش فیلم کمک زیادی کرد به طوریکه با تبلیغ کمی که داشت فروش بسیار بالایی کرد و رقم بالای فروش این فیلم  برای من بعنوان تجربه نخست  بازیگری رقم کمی نبود؛ اینکه چرا بازی می‌کنم به این دلیل است که به من پیشنهاد بازی دادند و من هم پذیرفتم البته برخی از پیشنهادها را رد می‌کنم مثل پیشنهادی که برای فیلم "فالوور" داشتم و رد کردم. علاوه براین باید بگویم  در بحث فیلم به هیچ عنوان به دنبال کسب درآمد نبوده‌ام در پاستاریونی شخصیتی را بازی کردم که خود مسترتیستر بود  و خوشبختانه فیلم موفقی شد بطوریکه بعد از مدتها شاهد تولید فیلم موفقی در ژانر کودک بودیم .

 

گفت و گو از: اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳